dag 15. - mina drömmar.

2010-12-1516:43:38
 

jag vet inte riktigt om de menar drömmar som i framtidsdrömmar eller drömmar man har på nätterna, så jag kör de drömmar jag har på nätterna eftersom framtidsplaner kommer om några dagar, och mina framtidsplaner är mina framtidsdrömmar ;)

Nätterna. Jag drömmer varje natt, nästan. Och jag är seriöst. Ofta är det mardrömmar, minst 4 gånger i veckan iaf. Men det har trappat ner, när jag var liten drömmde jag alltid mardrömmar så att jag inte kunde sova sen. Den läskigaste drömmen kommer jag ihåg än idag. Jag grät så jag inte visste vart jag skulle ta vägen när jag väl vaknade. Det var en massa gröna, läskiga gubbar. Jag och min pappa satt i pizzerian nere vid simhallen och sen kom de gubbarna och stack en kniv rakt i pappas rygg så att han dog. Jag låg allvarligt talat och skakade när jag vaknade och sprang in till pappa så att det var säkert att det bara va en dröm och att han levde. Som tur var gjorde han det. Och sen så drömde jag ofta att jag sprang på en friidrottsbana och det var spikmattor istället för vanliga. Men nu har jag inte drömt den drömmen på typ 3 år, tack och lov.

De roliga och bra drömmarna kommer jag oftast inte ihåg, helt awesome. Men läskiga, de sitter minsann i minnet. Typ som när jag och min hund satt i mammas säng och det brann runt omkring, det var ju rätt nice. Not.

Men nu på senare dar när jag drömmer mardrömmar så tycker jag det är roligt. Jag vet att jag drömmer och därför blir jag inte rädd, men blir det för läskigt så vaknar jag bara. Och ja, jag kan vakna när jag vill och jag kan somna om och drömma samma sak om jag skulle vilja. Pretty awesome?


Kommentarer
Postat av: Emma

haha kanske inte för att du bryr dig men det sägs att om man drömmer att sin pappa dör, så kommer han att leva länge! :)

2010-12-15 @ 17:18:09
URL: http://emmaaeriiiksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback