dag 5. - vad är kärlek?

2010-12-0520:24:01
 

Kärlek. Det är det mest obegripliga jag vet. jag förstår mig verkligen inte på det. Om man skulle fråga någon som var i ett förhållande så skulle den troligtvis svara att kärlek är det mest underbara som finns på denna planet. Frågar ni en som är singel så skulle dom nog svara att det är skit. Frågar ni mig? Jag vad kommer jag svara. Jag säger att det är det konstigaste som finns.

 

Magen bubblar, man blir nervös, lite svimfärdig. Vad är så underbart med det? Jag önskar jag kunde svara på det, men jag har aldrig upplevt det så det kan jag inte.

För mig är kärlek min familj. Alla sviker, men familjen är den som sviker minst. Vänner kommer och går, pojkvänner likaså. Men familjen, blod är det starkaste. Alla känner inte så, det vet jag. För vissa är familjen ett helvete och vännerna är det bästa. Men alla är olika. Jag hatar min familj ibland, men de finns ändå alltid där. De är klippan man lutar sig mot.

Mina vänner är såklart de bästa som finns! så länge de finns.. Jag har alltid undvikit att säga hur länge vi kommer vara vänner eller att vi kommer vara vänner förevigt för att jag vet att det är sällsynt att några är vänner förevigt.


Jag vet inte om det var vad frågan egentligen var, men jag tolkade den på mitt sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback