En tankeställare.

2010-06-2220:35:09
 

Till alla unga tjejjer.
se upp med vad ni säger om folks vikt. I åratal har det varit fel att säga att någon är tjock. Men är det aldrig någon som tänkt på att folk som är smala också mår dåligt av att höra att dom är så smala hela tiden? Många  tjejjer mår dåligt över att dom är smala bara för att det finns tjejjer som är större och så gärna vill vara mindre men inte kan. Man får hela tiden kommentarer som "oh vad smal du är, önskar att jag vore det" och "shit vad tjock jag är, du har tur som är så smal". Det är jobbigt att höra.

Och jag säger, jag är en av dom. När någon säger att jag är smal och bävrar över att dom är tjocka, då mår jag dåligt. Jag hatar att höra att jag är smal, för jag vet att jag är det.

Snälla, sluta prata om folks vikt. När ska unga flickor lämna gnagandet om vikten?
Ni är fina precis som ni är! Stora som små! Alla behöver inte vara modellsmala, personligen tycker jag det är finare med lite hull på kroppen.



- Och ingen kritik tack. Jag skrev precis det som finns i mitt huvud.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Du är smart, vet du det? :)

2010-06-23 @ 09:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback