dag 6. - min dag.

2010-12-0615:14:15
 

Vardagarna ser i princip lika dana ut. Klockan ringer vid 7, jag ligger och snoozar till halv 8 om jag ska duscha och kvart/10 i om jag inte ska duscha. Det första jag gör är att gå in i duschen (om jag gör det), sedan äter jag på typ 2 min, oftast en macka. Sen borstar jag tänderna och drar på mig kläder och går mina 50 meter till skolan. Jag plattar håret och sminkar mig väldigt sällan till skolan, det kan hända någon enstaka gång om jag har mycket tid över på morgonen eller om vi gör något speciellt i skolan. Mitt morgon humör är faktiskt inte så dåligt. Bara om folk är riktigt jobbiga och ska prata med mig om jobbiga saker precis när jag stigit upp. Skolan börjar 8:10 varje dag utom måndagar och fredagar då vi börjar 8:30 och 9:10. Vi går till halv 4 de tre sista dagarna i veckan och till 3 på måndagar och halv 3 på tisdagar. Skolan består av det vanliga, det orkar jag inte dra upp.

Efter skolan så sätter jag mig näst intill alltid vid datorn direkt. Och där sitter jag tills jag ska antingen jobba, träna eller gå på scout. Jag pluggar inte alls ofta, det händer någon enstaka gång om jag verkligen har jätte tråkigt. Och om vi har prov så sitter jag med böckerna och försöker traggla kvällen innan, inget bra sätt så det rekomenderar jag verkligen inte. Jag går och lägger mig runt 9-10 varje kväll. Och vissa tycker säkert att det är jätte tidigt, men jag säger hellre att man går och lägger sig tidigt och är pigg och glad dagen därpå än att man lägger sig sent och är sur.

 

På helgerna ser det ju självklart lite annurlunda ut. Och jag kan inte säga hur min dag ser ut då eftersom det ser olika ut varje helg. Men de brukar bestå av jobb, filmkväll, träning, datorn, ungdomsmöten, gött folk, fest och självklart godis hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback