dag 7. - min bästa vän.

2010-12-0712:09:37
 

Denna frågan är lätt. Jag har ingen bästa vän. Jag har många bra vänner, men ingen bästa. Min bästa vän förlorade jag i slutet av sommaren, och det var inte mitt fel. Det tog hårt på mig, men nu mår jag bättre än någonsin, visst saknar jag henne men det är inget att göra åt nu.

Så istället för att ta min bästa vän i nuläget så tänker jag ta mina bästa vänner genom åren. Jag är tydligen inte en sån människa som kan hålla kvar mina vänner..

Alice Forsman. Min helt underbara kusin. Jag har känt henne i hela mitt liv och hon har alltid varit den som jag litat på mest. Hon känner mig bäst av alla och hon är helt awesome. Lika gammal som jag, blond, galen och har världens humor! Vi är totalt olika, men endå så lika! Detta är en person jag aldrig kommer att släppa.


Ida Orshagen, ett år äldre än mig. Henne har jag också känt hela mitt liv. Vi var bästa vänner från jag föddes (?) till typ 2008-2009. Vi har alltid varit som systrar och det är vi fortfarande, men vi umgås bara inte längre. Vi pratade alltid om allt och hade alltid jätte kul. Men det var mitt fel att vi slutade umgås.
I dagens läge är vi fortfarande vänner, fortfarande som systrar, vi bara umgås inte. Vi snackar när vi träffas, vi är när vi är på samma tillställning osv. Men snart ska vi bannemig titta på film eller något!


Sara Yagi. Om jag kommer ihåg helt rätt så hette min bästa vän Sara Yagi när jag gick på dagis. Men sen så har jag minne som en guldfisk så tro inte på allt jag säger..


sen någon gång i 5-6:an så var det en tjej som hette madelene pettersson. Vi red på samma ridskola och hade sköthästar. Så vi blev väldigt bra vänner och umgicks väldigt mycket, vi hade alltid jätte kul. Men sen lades ridskolan ner, madde började gymnasiet någon annan stans och jag bodde kvar i gislaved så det bara blev att vi slutade umgås. Nu har jag inte träffat henne på 1 år kanske.. Och inte snackat på ett halvår.

Felicia Rivera cetre. Vi hade vår period från 4-6/7. Vi hade alltid jätte kul och hennes humor är verkligen inte att leka med! precis innan jul i 7:an så drogs det igång ett jätte stort bråk mellan oss (jag blev jätte arg för en sak som inte var så stor egentligen) och det höll på fram till maj, alltså i 5 månader. Vi pratade inte på hela den tiden. Sen en dag beslöt jag mig att prata med henne, jag var ju inte arg längre. Och efter den dagen var vi inte vänner, men inte ovänner heller. Det var som om en börda lyftes från mina axlar. I dagens läge är vi vänner, rätt bra vänner faktiskt. Hon är awesome!

Högstadiet har varit en hopp period. Vad säger man, av och på? Ne men ni fattar. 7-9 har jag i alla fall haft tre bästa vänner, förutom felicia. Ett tag, 2008 umgicks vi jämt! Veronica Lundstedt, Emelie Engström och Lovisa Arnegärd. Vi hade våra twister och någon i "gruppen" bråkade nästan alltid med någon annan. Jag har stor bråkat med alla utom Veronica. Vi har bråkat, ja klart, men inte så "stort". ALLO, VEMO, EMHA, SAPO. jag kommer inte ens ihåg vad de namnen stod för..
Jag har ingen bild med alla tillsammans, dåligt va? Ne men vi visste inte vad självutlösare var förnågot, typ haha...

jag, lovisa och emelie.

veronica, emelie och jag.

sen har vi hur vi splittrades vårt kära umgänge.. Vi började bråka med emelie for i dont know what. Sen blev jag vän med henne (bra vän), men vi blev aldrig vi fyra igen. Så i slutet av 8:an var det bara jag, veronica och Lovisa. Och ni kan ju ana hur vi började bråka. 3 är aldrig en bra siffra, inte enligt mig. Det är alltid en som blir lite utstött, och denna gången hade jag oturen men vi löste det.

för exakt 1 år sedan flyttade veronica till helsingborg och vi lovade oss dyrt och heligt att det alltid skulle vara vi tre, lunden, gärden och rydis. Men så blev det inte. Jag och Lovisa blev ju ensamma kvar, och vi blev bästa vänner. Vi hade alltid jätte kul och snackade om allt. Vi saknade veronica och när hon kom och hälsade på var det totally awesome. Men det blev aldrig desamma. Lovisa åkte ensam till henne och jag åkte ensam till henne så det blev aldrig vi 3 längre.
senaste gången jag träffade veronica, i somras. Vi hade asaballa kul och jag saknar henne jätte mycket. Men jag planerar att åka till henne på jullovet.


Så då var det bara jag och lovisa kvar. Vi höll ihop i ett halvår, lite mer. Vid sommaren började vi glida isär och i slutet av sommaren umgicks vi inte längre, pratade knappt och helt enkelt slutade vara vänner. Om ni frågar mig hur det hände så säger jag att hon helt enkelt inte hade tid. Hon hade pojkvän och två nyfunna vänner som tog all tid. Frågar ni henne så säger hon kanske annurlunda, men för att veta så får ni fråga henne. I dagens läga så umgås vi med samma vänner, vi snackar och är helt enkelt bara vänner.
bilden togs sista gången vi var, som bästa vänner.


sen ni, sen har vi min kära vän Emmie Rudolfsson. Vi träffades på scout för typ 4 år sedan, umgicks inte så mycket då. Vi började nog umgås mest när vi gick i konfa tillsammans för 1 år sedan. Då var vi hela tiden, gjorde allt som hade med kyrkan tillsammans, det gör vi fortfarande. Vi är som en person vissa tillfällen.. Hon är en väldigt bra vän och vi har oftast kul tillsammans. Med hennes humor så finns la inget annat i synhåll? Det hon är bäst på är att skratta, jag skojjar inte.


detta var då min historia, inom "bästisar".. Jag vet inte om ni blev så mycket klokare av detta, det blev inte jag i alla fall kan jag ju säga.. Jag förstår mig verkligen inte på människor ibland..
Det blev ett väldigt långt inlägg, men jag hoppas att det är cool lugnt.


Kommentarer
Postat av: emmie

Sara du är så fin :D blev skitglad av det ska du veta :D du är en av mina bästa vänner också<3

2010-12-07 @ 17:19:26
URL: http://justlikemi.blogg.se/
Postat av: lovisa

Det var absolut inte ditt fel, och jag ångrar det stort att jag var så blåst och tappade spåret. Glad att vi är bra vänner än så länge i alla fall, du betyder & kommer alltid göra, glöm inte de! <3

2010-12-07 @ 20:10:22
Postat av: idaa

<3

2010-12-07 @ 20:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback