Metsakodu 2010.

2010-06-2020:23:30
 

Me like. Nu kommer en relativt snabb resumé av lägret. Textversion.
Bildversionen kommer i slutet av veckan.

Onsdag: Anlände runt 11, gick vilse det första vi gjorde. Började bygga. Tältet högt upp på ett berg med resten av tonårningarna och köket vid foten av "berget". Lägret hette ju på spåret, så det var uppdelat i olika delar. På ett ställe låg "ångloket" till exempel. Gislaveds, Vaggeryds och Mullsjös tonåringar bodde i "dressinen". Väldigt opraktiskt eftersom man fick gå i världens backe för att komma upp till tälten som jag skrivit innan. Men aja, Byggandet tog hela dagen, men vi fick lite tid till att öva på dramat. Vi åkte ju med som "dramagruppen", vi spelade ett kort drama på varje morgon och kvällssamling. Den kvällen blev inte så långvarig. Men när johan kom, efter kvällssamlingen så fick han för sig att vi skulle bygga ett vindskydd eftersom vi skulle få plats 18 pers i ett litet tält. Förra året var vi 12 i ett sådant och det var smockfullt. Så jag hängde på hans idé. Åsljung själv ledde byggandet och det blev till en härlig svit..! Jag, Emmie, Åsljung, Gustav och Johan delade den. Vädret var sjukt fint hela dagen, strålande solsken och värme!
End of the day. - Kortfattat var namnet hehe.

Torsdag: Steg upp halv 8 något, hade sovit ap dåligt. Svinkallt, usch. Men vi drog oss upp eftersom jag, ida och emmie hade frukosten, bad choice.. Sen vid halv 10 var det dags för morgonsamling. Efter den var det projektdags, men vi sket i projekten och slappade i stället, både på för och eftermiddagen. Busigt hihi. På kvällen var det dags för lägerbål, en besvikelse.. Sedan kvällssamling, inte en besvikelse. As kul haha. Inte heller denna kvällen blev så långvarig. Sara somnade i den unkna soffan som stod vid vårt kök när vi satt och myste.
End of the day.

Fredag:
Kändes som man var en prins när man vaknade. Sovit hela natten och var rejält utvilad. Morgonsamling, projekt (som vi skippade och slappade istället, busigt hehe), kvällsmat och sånt. Lägerbål, tttttooopppen! Gislaved gjorde två "sånger". Båda två var skit kul och jag var med i båda hihi. Efter det, kvällssamling också toppen. =) Blev lite sent, damp i säng vid halv 2 typ..
End of the day.

Lördag:
Sov lite halvmuppigt, rätt kallt. Och rätt drygt att gå upp. De fick upp mig genom att säga att bettan var arg, då gick det snabbt för lilla mig, fast sen visade det sig att hon inte var det, suck... Morgonsamling och sedan spårning! I regnet.. Men som vanligt var det kul med mina muppiga vänner. NT, bästa patrullen ever..! Hände en liten olycka på en station bara, när vi gått hälften typ. Berättar om det senare.. Men aja, sjukt kul och när vi kom tillbaka runt 2 blev det bara slappa. Och när man skulle upp för backen (inte jag för jag kunde inte gå), men alla andra. Dom kom tillbaka ner och var helt geggiga, de hade ramlat, näst intill alla som gick upp eller ner, ramlade. Sjukt kul..! För mig iaf hihi. Eftersom det var sista kvällen så hade vi slagit ihop lägerbålet och kvällsamlingen till ett, sjukt kul! Jag och märta flummade oss igenom hela.. Tror inte jag skrattade så mycket på en gång under hela lägret som jag gjorde där, och det blev mycket skratt hela tiden vill jag säga! Sen andakt efter det och sen bara mys vid elden. En efter en damp i säng, till slut var det bara jag, emmie, gustav och felicia kvar uppe. Så vi stack iväg till en eld där det var massa folk från Vaggeryd, vittaryd, bor osv. Trevligt, trevligt! Runt fyra tror jag vi kom isäng.. Eller jag, emmie och gustav iaf.. Felicia kom in runt 6 snåret haha.

End of the day.

Söndag - sista dagen:
Bestodde av, frukost, rivning (vi var inte klara sist, cred till oss!) Sedan gudstjänst. Sist hemfärd, inte säkert någonstans. Jocke som förare, ncnc haha.

På spåret - Metsakudo 2010.
K Ä R L E K


Kommentarer
Postat av: emmie

KÄRLEK KÄRLEK KÄRLEK <3

2010-06-21 @ 16:03:09
URL: http://justlikemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback