21 Mars - Rök och damm!

2010-03-2113:19:09
 
Lite lätt dammig och stinker rök gör man efter en natt i en värmestuga utan el eller värme. Men mysigt var det! Det är rätt coolt att sköna människor kan få en till toppen när man precis tror att man inte klarar mer, ni är guld värda!
Har ju varit på scouthajk i Svänö utanför hillestorp, intill en stor mosse. Det har varit sjukt kul! När vi kom dit så var det bara: seriöst? ska småbarnen få sova i ett hus med sängar och vi får sova på träbänkar? Men sen, när eldat ett tag och jag har hittat min tempurmadrass (en tuntun smal madrass som man sitter på för att inte frysa om rumpan haha) så började allt kännas riktigt bra! Men det kändes endå bäst när man kom in u stora huset för att äta då det var svin kallt där inne! Då tänkte man bara, gud va skönt att komma ut i vår stuga sen där det var 40+! Jag tror inte jag sovit så skönt på väldigt länge som jag gjorde i natt! Jag hadfe itne ens sovsäcken stängd och jag frös inte, ett under! Fast, i och för sig, vid 3 så vaknade vi av att det lät: boom, baam, ajaj! från axel. Det lät precis som om han ramlade ner från en av bänkarna. Jag och elisabeth började ju såklart att asgarva! Men på morgonen visade det sig att han bara hade lagt i ett vedträ i brasan och trampat på david och ramlat över aril sen, inte lika kul hehe.

Aja, nu ska jag sluta babbla, mysigt var det i alla fall!
Hoppas ni har haft en lika mysig helg som jag!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback