En tankeställare.

2011-09-2115:05:13
 

Why does bad things happen to good people? Jag tror att det är en fråga alla människor har ställt till sig själva minst en gång, oftast flera. Dåliga saker borde hända dåliga människor, och bra saker borde hända bra människor. Men om det varit så, hur hade livet varit då? A happy place with no harm? Hur många av alla människor hade då blivit uttråkade och gjort dåliga saker ändå? Vi ställer många frågor om livet, men väldigt få människor finner svar.

Men var hittar man svaret på alla sina frågor? Vissa frågor är inte meningen att bli besvarade, men om det är meningen så skulle jag säga att man hittar dom i sig själv, Att det är lönlöst att fråga andra. Tillslut är det som om himlen öppnar sig och det känns som om man har alla svaren i sin hand. Det är då man kommer känna känslan att man har makten över sitt liv, att man kan slänga ut alla korten på bordet och bara leva.

This is what I think, This is what I believe in.



Jag kollade precis på 5 avsnitt av one three hill på raken. Jag grät hejdlöst genom 3 av dem. Att en serie, en tv-serie kan få en att tänka så mycket. Ni kanske tycker jag är helt vrickad som gråter till serier och ännu mer, skriver uppsatser när jag itne behöver det. Men på något sätt måste jag få ut alla ord och tankar som simmar runt i mitt huvud. Ni får gärna tycka till, jag blir mer än glad av att höra folks åsikter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback